Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Türkiye’nin En Yaşanılası Yeri: Ayvalık



tüy toplayıcı fırça seti

Deniz, güneş, cennet gibi köyler, tarih, kültür ve lezzetli yemekler; burası gerçekten de yaşanılacak yer!

Kalbi Ege’nin aydın ve sıcak insanlarıyla atan bir kasaba burası. www.gezgindunyasi.com’un bu güzel etkinliği ve gezi boyunca bize destek veren Ayvalık’ın güzel insanlarıyla benim de kalbim Ege’de atıyor.

Kuzey Ege’nin en güzel durağında, “rüzgarlı şehir” Ayvalık’ta iniyorum otobüsten. Denizden karaya doğru esen poyraz Ege’nin kokusunu sokaklara taşıyor. Pembeli beyazlı zakkumların arasında ilerliyor, kıvrılarak uzayıp giden dar sokakların içinde buluyorum kendimi. Yürüdükçe hayret ediyorum gördüğüm evlerin güzelliğine. Daracık sokaklarda tüm heybetleriyle belli ki yıllardır varlıklarını sürdüren bu taş evler nasıl ayakta kalmış şaşırıyorum. Bazı yerler kendini koruyor sanırım. Bozulmamak için direniyor. Burada direnmeyecek de nerede direnecekler?

Birbirine yaslanır gibi, uyum içinde etrafımı saran taş evlere Rum evi dendiğini sanıyordum ama gerçek öyle değilmiş. Evler Rum ustaları tarafından inşa edilmiş olsa da benzerleri herhangi bir Ege adasında ya da Yunanistan’da yok. Gerçek bir sentezin ürünü bu evler. Ayvalık yöresinin malzemesi olan sarımsak taşıyla inşa edilmiş “Ayvalık evleri”.

İnce düşünülmüş detaylarla dolu, zevkle döşenmiş bir otel: Macaron Konağı
Ortası çökük taş sokaklarda büyülenerek ilerliyor, gördüğüm en güzel taş evin içine giriyorum. Kapısındaki şirin tabelayı görünce buranın bir ev değil, heybetli bir konak olduğunu anlıyorum: Macaron Konağı. Çarşı içinde yer alan bu konak, ince düşünülmüş detaylarla dolu, sahipleri tarafından zevkle döşenmiş bir otel.

Konakladığınız yer, tatilinizin en önemli kısmıdır aslında. Yatmadan yatmaya gidiyor olsanız bile, orada mutluysanız tatiliniz de iyi geçer. Bu otantik konağa girer girmez özel bir yerde olduğumu anlıyorum. Güler yüzlü sahipleri Serap Hanım ve Yavuz Bey, uzun yoldan gelmiş akrabalarını karşılar gibi büyük bir sıcaklıkla karşılıyorlar beni ve arkadaşlarımı. Gösterdikleri samimiyet Ege’de olduğumu bir kez daha hatırlatıyor. Çarşı içindeki bu tarihi konakta kaldığım her gecenin sabahında, bembeyaz çarşaflı, huzurlu odamda uykumu almış, mutlu bir şekilde uyanıyor, yapacağım inanılmaz Ege kahvaltısının hayalini kurmaya başlıyorum.

Yorum Gönder

0 Yorumlar