Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Hedef Kelimeye Doğrudan Link Verme



tüy toplayıcı fırça seti

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-hedef-kelimeye-dogrudan-link-verme





Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimde bu sefer sizlere, Google aramalarında daha öne çıkacağınız bir taktikten bahsedeceğim. Eğer bir blog yazarıysanız, blog yazmanın nasıl uğraş gerektirdiğinden haberiniz vardır. Blogunuzun daha çok tık almasını ve bununla beraber okunma sayılarınızın daha da artmasını elbette istersiniz. Bloga yazmadığım zamanlarda bile gördüğüm okuyucu sayısı beni şaşırtıyor. Uzun zamandır, neredeyse 1.5 yıldır okunma oranlarımın fazlalığı, blogda yaptıklarımın doğru olduğunun da bir ispatı aslında. İstedim ki Türk blogları olarak emek gösterdiğimiz çabalar hep birlikte daha iyi hale gelsin ve herkes emeğinin karşılığını alarak başarı hissini tatsın. Kaliteli içerik ve özgün yazılar bu işin temel inşaatı. Fakat iç mimarlık da mühim. Bugünkü paylaşacağım ipucu, uzun solukta blogunuzdaki etkisini hissedeceğiniz bir tüyo. Hedef kelimeye doğrudan link vermenin nasıl yapıldığını, doğru yönteminin neler olduğunu ve blogunuza hangi açıdan yarar sağladığını paylaşmak istiyorum. İşte blogları daha başarılı kılan link verme taktiğinin ayrıntıları :



Blog yazmak özellikle güzellik/makyaj üzerine bir blogu yönetmek, tüm sosyal medya hesaplarından da blogun okuyucusunu kazanmak ve bu işi başarıyla sürdürmek hem vakit hem de emek istiyor. Blog açıp açmama arifesindeki olan herkese blog açmasını öneriyorum. Çünkü zorluklarına rağmen yazma ve paylaşma hissi gerçekten pek keyifli. İçinizde en ufak bir kıpırtı var ise buna adım atmalısınız. Dolu dolu blog yazmak ve ardından blogunuzu daha doğru sunmanın yollarını öğrenmek, kemik okuyucunuza sahip olmanızı sağlar. Gerek fotoğraflarınızın gücü, gerek içeriğinizin kuvveti, gerekse blog yazma hevesi başarıya ulaşmanızda etken rol oynar ama bir de sizinle buluşmak isteyen okuyucunuzu daha hızlı şekilde buluşturan ufak ipuçları vardır. Bu tüyolardan birisi de, hedef kelimelerdir.


Arama Motorları Blog İçin Önemli mi ?

Türkiye 'de farklı arama motoları var. Örneğin; Google, Yahoo, Yandex, Bing... vs. Bu arama motorlarına, internet kullanıcılarının hemen hemen hepsi sıklıkla başvurur. Aramak istediğimiz, öğrenmeyi merak ettiğimiz her ne var ise ilk başvurduğumuz siteler arama motorlarıdır. Ülkemizde de en çok tıklanan ve bana göre diğer arama motolarından hatrı sayılır ölçüde daha kaliteli ve alt yapısı daha sağlam olup arama algoritması daha güçlü olan Google 'dır. Google öyle güçlüdür ki, internet sayfaları Google 'da daha üstlere çıkmak için çırpınır ve hatta bununla ilgili uzmanlar işe alınır. İşi sırf Google 'da sitesini ilk sayfada çıkartmak olan meslekler var iken bugün Google 'ın büyüklüğünü tartışmak nafile. Bu yüzden Google, hem internet kullanıcısı hem de site sahipleri için önemli. Biz bloggerlar için de aynı şey geçerli.


Hedef Kelime Nedir ? Kelimeleri Nasıl Belirleyebilirim ?

Hedef kelime tanımını 2 örnekle açıklamak istiyorum :

Mesela siz makyaj blogu yazıyorsunuz. Doğru hedef kelimeleriniz : Makyaj - Blog - Makyaj Blogu - Makyaj Blogları. 

Moda üzerine blog da yazıyor olabilirsiniz. O halde hedef kelimeleriniz : Moda - Blog - Moda Blogu - Moda Blogları.

Hangi konseptte blog yazıyorsanız, hedef kelimeleriniz ona göre değişir. Yazdığınız blogun amacına uygun kelimeler belirlemek mühim. Alacağınız kelimeler arasına "blog" kelimesini de alabilirsiniz. Zira sizi diğer web sitelerinden ayıran yegane özellik, bir blogger olmanız. Zaten bilinçli okuyucu da aradığı ürünü özellikle bloglarda aratıyor. Çalışma yapacağınız hedef kelimeleriniz, sizi Google 'da en üst sıraya taşır. Kendi blogunuzun şekillendiği çıtaya göre hedef kelimelerinizi belirleyebilirsiniz.


Hedef Kelimeleri Belirledim. Bunu Blogda Nasıl Kullanacağım ?

Hedef kelimelerinizi blogda link vererek kullanacaksınız. Örneğin bir konu yapıyorsunuz, bu konuda çaktırmadan link verereceksiniz. Çaktırmadan diyorum, çünkü bunun yazı içinde okuyucuyla alakası yok. Bunda sadece Google aramasını hedef alıyoruz. Örneklemem gerekirse siz herhangi bir konu hazırlıyorsunuz ve yazınızda şu şekilde :


" Bu makyaj bazını almadan önce pahalı olmasından dolayı tereddüt içindeydim. Kullandıkça gördüm ki bu tereddütüm yersizmiş. Yorumlarını okuduğum makyaj blogları haklıymış, tenime gerçekten pürüzsüz bir ipeksilik sağlıyor. "


Üstteki paragrafı okuyan bir okuyucu, bu yazıda sadece bir makyaj bazından bahsedildiğini düşünür. Oysa ki siz oraya çaktırmadan tık sağlayıcı formülü de araya kattınız. "Makyaj Blogları" kelimelerine link vererek, Google arama motoruna dediniz ki "Sevgili Google 'cığım, araya koz attım, lütfen onu fark et ve beni aramalarda üst sıraya monte et"


Bir başka örnek :

" Geçen sene bir makyaj blogu açmak aklımda bile yoktu ancak iyi ki yazmaya başlamışım diyorum. Hem makyaj tüyolarını günlük hayatımda daha bilinçli uygulayabiliyorum hem de işlevsel bir çok makyaj ürünü keşfinde bulundum. Bu sayede güzelliğimi daha da taçlandırdım. "


İşte bu tarz cümleler arasına blogunuza uygun hedef kelimelerinizi yazdığınız konularınızda geçirebilirsiniz. Örnekleri makyaj blogları ve makyaj blogu kelimeleri üzerinden yaptım ama siz hedef kelimelerinizi belirledikten sonra kendinize göre şekillendirebilirsiniz. Benim önerim tek başına "blog" kelimesine ağırlık vermekten ziyade,  "makyaj blogları" gibi daha özel arama yapılan ve daha niş kelimeler üzerine kullanmanızdan yana. Çünkü genel bir sıralamada ipi göğüslemek yerine, kendi alanınızda ilk sıralara gelmenin daha iyi olacağı görüşündeyim. Tabii bunun karar mercisi sizsiniz, nasıl istiyorsanız o şekilde hedefler koyabilirsiniz.


Hedef Kelimeye Doğrudan Link Blog Yazısından Nasıl Verilir ?

Blog yazarken konuda bahsetmek istediğiniz noktalar vardır ya, örneğin biten ürünlerinizde eski konularınıza link verirsiniz veya bir markadan bahsederken ona link verirsiniz, tıpkı o şekilde yaparak kendi blogunuza link vereceksiniz. Panele girip, blog konularınızı yazdığınız yayın kısmında hedef kelimenizi mouse ile seçip, yazı yazdığınız kısmın üst metin menüsünden "Bağla" olana tıklıyoruz.

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-hedef-kelimeye-dogrudan-link-verme




Web adresi yerine, blogunuzun linkini yazıp ardından "Bu bağlantıyı yeni pencerede aç" kısmını işaretliyoruz. Blogunuzun web adresini doğru yazmaya dikkat edin, bunu en sağlamalı şekilde yapmak da gezdiğiniz internet tarayıcısında blogunuzun linkini kopyalıp buraya yapıştırmanızdan geçer. Bağlantıyı yeni pencerede aç kısmını işaretlemek, verdiğiniz linkin blogun mevcut sayfasından çıkmadan yeni bir pencerede açılmasını sağlar. "Bağla" kısmındaki "rel=nofollow özelliğini ekleyin" kısmına ise tik koymuyoruz. Eğer koyarsanız kendi blogunuza referanssız link vermiş olursunuz ki bu da blogunuza zarar verir.


Blogda Hedef Kelimeye Doğrudan Link Vermenin Tüyosu Nedir ?

Bunu yaparken en büyük tüyo ise, tek bir yazıda birden çok defa aynı kelimeye link vermemek. Yani bir yazınızdan aynı kelimeler üzerinde birden fazla kendi blogunuza link gönderimi yapıyorsanız, Google bunu aşırı olarak saptar ve böylece kaş yapayım derken göz çıkarmakla eş değer konumuna düşersiniz. Tüyoları çok aşırı yapmak ve uygulamak Google gözünden düşmek demektir. Bu tüyoyu bilip de uygulayanların bahsettiğim yanlışa sıklıkla düştüğünü gözlemliyorum. Bu yazıyı okuduktan sonra umarım o hataya düşmezler. Eğer siz ilk defa öğreniyorsanız, bu hataya düşmeden ilk başlayan siz olun istedim. ☺


Ben Böyle Bir Tüyoyu Blog Sayfamda Ne Sıklıkla Uyguluyorum ?

Beni soracaksınız olursanız, bu tüyoyu yaklaşık 2 sene önce ilk kez uygulamıştım. Baştan etkisini hissetmedim, sonra zamanla etkisinin nice olduğunu fark ettim. Ancak ben blog yazmayı, sadece seviyorum. Yani işim gibi ciddiyetle görmüyorum. Eğer iş gibi görseydim tüm tüyoları her an yapar ve daha profesyonel lige atlamayı hedef seçerdim. Ancak benim hala bir Blog Defteri ve DSLR Fotoğraf Makinem bile yok ☺ Deftersiz nesiz, ufak bir dijital makine ile bu işi yürütüyorum. Blog adına sahip olduklarım hem bilgi, hem özveri, hem maddi kaynaklar bakımından bana oldukça yetiyor. Bu yüzden çok da birinci olmakta gözüm yok. Eğer burayı bir iş prensibi ile yaklaşsaydım çok çabuk sıkılırdım. Amatör ruhumu kaybetmek istemiyorum ve blogun bana sadece keyif vermesini istiyorum. Blogumun edindiği yerden zati mutluyum. Benim hayat felsefem dengeden yana. Denge oluşturmanın önemini benimsiyorum. Her blog yazımı moda mod kurallı şekilde yapmıyorum ama arada derede bu tarz linklerdirmeleri de kullanıyorum. Kullanıyorum dediğim de bu yazıdan önce en son 1 sene evvel felandı. Ancak siz okunmamaktan yana serzenişte iseniz ve blog sayfaınıza gösterdiğiniz emeğinizi biraz daha doğru adımlarla değer bilmesini istiyorsanız bu tüyoyu uygulamanız sizin açınızdan isabetli bir karar olacaktır.





Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizim blogda varlığını sürdürmeye devam edecek. Bir blog yazarıysanız, bu önerilerimi takip etmenin faydalarını umarım görüyorsunuzdur. Çünkü düzenli bir blog tutmak gerçekten emek ve zaman yiyen bir keyif canavarı. Daha okunur olmak ve etkinizi hissetmek ise, bu canavarı beslemenin en güzel yolu olduğunu düşünüyorum 






Yorum Gönder

0 Yorumlar