Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Mango Online Alışveriş Şikayetim



tüy toplayıcı fırça seti

mango-online-alisveris-sikayetim
mango online alisveris sikayetim


Online alışverişimde şikayetle sonuçlanan ve alışveriş yaptığıma yapacağıma beni bin pişman eden Mango, hepimizin aşina olduğu ve ürünlerini satın almaktan kendini alıkoyamadığı popüler bir giyim markası. Online alışveriş konusunda Türkiye'de kapısını yeni araladı ve benim de çok beğendiğim giysiyi, online store için özel %60 indirimle görmemle birlikte, şirketin güvenirliliğine inanarak siparişimi verip alışverişimi gerçekleştirdim. Keşke hiç vermeseymişim diyorum, nedenleri ise ayrıntılıca konunun devamında...


Satın almak istediğim ürün online sitesinde cazip indirimde sunuluyorken karşı koyamadım ve siparişimi Mango Shop'tan verdim. Sipariş verdiğimde mesaj ve mail olarak siparişimin bilgisi tarafıma verildi. Hızlıca kargolandı ve şık bir şekilde bana ulaştı. Amaaa koskoca Mango firmasının yaptığı büyük bir eksiklik var, da siparişimde fatura gönderilmemişti. E-fatura sistemine geçtiğini biliyorum ama online olarak da fatura gönderilmedi. Yani alışverişimi şirket faturasız gösteriyor.


Aldığım kıyafet bedenimle uyuşmadı, çok geniş kesim çıktı ve bana büyük geldi. Suni deri görünümlü olduğu için terziyle iyi hale getirilir mi bilmiyorum ama yeni aldığım bir kıyafeti koştur koştur terziye götürmek bana çok anlamsız geliyor. Ben de 30 gülük iade hakkımı kullanmak istedim. Sipariş öncesi "Her zaman buradayız, istediğiniz zaman iade edebilirsiniz, size her konuda yardımcı olmak isteriz" diye mesajlar atan müşteri hizmetleri küt diye bu durum karşısında tepkisiz kaldı. Yeni yasa gereği faturalar artık e-fatura şeklinde internet üzerinden yollanabiliyor. Mango da bu yönteme geçmiş bir şirket. Fakat bana koskoca Mango hiçbir fatura yollamadı. Ne fiziki fatura var ne mail üzerinden fatura. Benim de aldığım ürünü iade etmek için faturaya ihtiyacım var. Mağazadan iade kolaylığı sunan Mango, e-faturası göndermediği ürünü nasıl kabul etmeyi düşünüyor? 1 hafta boyunca, Mango müşteri hizmetlerini her sabah, her öğlen ve her akşam aradığımda hepsinde aynı otomatik kayıt "Müşteri temsilcimiz şu anda meşgul sonra arayınız" uyarısıyla karşılaştığım yetmiyor, bir de telefonda bekletilme olmadan otomatik kapatılma şekli uygulandı.


mango-online-alisveris-sikayetim
mango online alisveris sikayetim
Bu durum 1 hafta sürdü ve anlıyorum ki karşımda bir müşteri hizmetli yetkilisi dahi yok. Hayali bir müşteri temsilci konulmuş. Koskoca Mango, faturasız bana sipariş yolluyor ve hayali bir müşteri temsilcisini hizmeti sunuyor(!?) Fatura koymamak zaten vergisel olarak suç, yasal değil. İşte böyle büyük şirketler bunu yapınca, insan daha bir sinirleniyor. Burada benim bir kıyafeti iade edemeyip maddi zarara uğramam konu değil, hepimizin bildiği bir şirket olarak gördüğü Mango'nun faturasız iş yapma gafletinde bulunması çok berbat iş ahlakı. Sanırsın mahalledeki cıngıllı butik.


Sonuç olarak, aldığım hizmetin eksik oluşundan dolayı hoşlanmadım. Online alışveriş kolaylığını çok seviyor ve hatta market alışverişlerini bile online yapan biri olarak (çünkü nerede kolaylık orada ben), başta giyim konusunda olmak üzere profesyonel hizmet sunan firmalarla alışveriş etmenin gerektiğini benimsedim. İsme markaya çok da güvenilmeyecekmiş, onu görmüş oldum. Bedeninize uygun ürünlerse sorun yok ama bedeninize uymayan kıyafetlerde karşınızda bir müşteri hizmetleri servisi veremeyen ve size fatura göndermeyen, böylece hak iddia edemediğiniz bir Mango olduğunu unutmayın.


Mango online alışverişimden hiç memnun kalmadım. 
Daraltmak için iyi bir terzi ayarlamaya çalışmak çok sıkıcı.
Mango, müşteri odaklı olması gerekirken müşteriyi peşinde koşturuyor.
Markafoni bile yanında mis kalıyor.



Yorum Gönder

0 Yorumlar