Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Desert Essence Hindistan Cevizi Özlü Saç Bakım Şampuanı || Coconut Shampoo



tüy toplayıcı fırça seti

desert-essence-hindistan-cevizi-ozlu-sampuan-kullananlar-yorumlari_coconut-shampoo-reviews


Desert Essence hastası olduğum bir marka, bildiğiniz hastasıyım. Şampuanı ile aram fena olmasa da asıl hastası olduğum fotoğraf karesinde sağ tarafta süzülen güzelim peelingi. Şu ana kadarki kozmetik serüvenim boyunca cildimi en çok memnun eden yüz peelingi o oldu. Ama bugün konu ona ait değil, zira ona daha önceden Desert Essence Gentle Face Scrub Doğal İçerikli Organik Yüz Peelingi yazımda yer vermiş ve tüm detaylarından bahsetmiştim. Şampuanı ne alemde? İçerik endişesi taşımalıyım? Nerelerde hangi fiyata bulabilirim diyorsanız şayet, öyleyse bu yazıyı size adıyorum :




Şampuan konusunda arada farklı şampuanlar denesem de (merak kötü dert), ağırlıklı olarak beni fazlasıyla mest eden şampuanlardan yana tercihimi kullanıyorum. Çünkü öylesi saçlarıma çok daha iyi geliyor. Farkını hissetmekten öte gözlemleyebiliyorum da. Eskiden böylesi güzel şampuanların varlığını bile bilmezdim. Ne zamanki kozmetik ürünlerine ilgim artmaya başladı, makyaj ürünlerinin renkli cazibesine karşı koyamasam da asıl vurgun keşiflerimi doğal bakım ürünleriyle yaptım. Zaten peşi sıra da okuduğunuz bu blog sayfamı açtım. Doğal içerikli bakım ürünlerini kullanıp öylesi bakıma alıştıktan sonra, diğer markaların nasıl da bir anlık etki odaklı olduğunu, asıl problemi çözmeye hedeflenmediğini ama size hep çözüyormuş hissini reklamsal olarak ilan ettiğini ve özellikle pahalıların çoğunun acayip "marka parası" aldığını gördüm. Tabii kozmetiğe olan canlı ilgim, o markaları tam olarak kapsama alanımdan itmiyor olsa da gündelik hayatımda tercihlerim arasında yer alan doğal markalar benim için bakım adına işin daha yararlı kısmını oluşturuyor.



Hindistan Cevizi, her derde deva niteliğinde ve malum saçlara da yararı çok. Çoğu marka da kadınların bu ilgisinin farkında ve ürünlerinde sıklıkla "Hindistan Cevizi Özü" serilerini çıkartıyor. Çoğu Hindistan Cevizi Özü içeren şampuanlarda da ağır bir koku oluyor. Zira hindistan cevizi herkesin sevebileceği ayarda hafif tazelik etkisi veren bir kokuya sahip değil ve bunun yanı sıra içerisine eklenen parfümlerle bu koku daha da ağırlaştırılmaya müsait. Desert Essence şampuanında da durum böyle. Meyvelerle hindistan cevizini birleştiren yoğun kokusu beni ilk başta bu denli rahatsız etmemişti ancak yaz mevsimiyle beraber daha da ağırlaştığı için, her bünyenin "oh mis" diyebileceği güzellikte olmadığını hatırlatırım. Bunu en başta söyledim ki, balık baştan kokmasın. Bir de benim için diğer eksi yanı, kapak kısmıyla yaşadığım mücadele. Şişesi de fazla kalın yapılı olduğu için şampuanı kullanmakta oldukça zorlanıyorum. Bilmiyorum ki benim aldığımda mı bu sorun var yoksa genel bir problem mi yaşatıyor bu kapaklar ama duş sırasında dökülmeyen şampuanla, inatçı duş jeliyle uğraşmak sinir bozucu. Bu yüzden kapak kısmını ilk etapta tamamen çıkarıp, tüpü o şekilde kullanmaya başladım. Öylesi çok daha rahat.

desert-essence-hindistan-cevizi-ozlu-sampuan-kullananlar-yorumlari_coconut-shampoo-reviews


Şampuanın kokusu ve kapağı konusundaki sıkıntılarım bittiğine göre, esas olaya gelmeliyim. O da tabii ki şampuanın saçtaki etkileri. Sülfatsız şampuanlara uzuuuun bir süredir alışık olduğum için, bu şampuan saçlarımı zorlayıcı sertlik etkisi vermedi. Eğer sülfatsız şampuanlara alışkansanız zaten saçları yumuşatmadığını ve saç kremi/saç serumu/saç yağları gibi ürünlerle saçlarınıza müdahale etmeniz gerektiğini bilirsiniz. "Eee ben uzun saçlıyım ve saçlarım da kolay açılmaz, gelemem öyle daralmalara" diyorsanız, ben de sizdenim, ben bu miskin ruhumla alıştıysam siz hayli hayli alışırsınız, hemen pes etmeyin. Sonrasında saçlarınızın daha gür, daha uzun olması için o otu kaynat, bu otu yan yatır kürlerine kadar gitmek var, ki onların hepsi gelip geçici metotlar. Saçlarınızı önemsiyor ve onların havalı görünmesi seviyorsanız biraz daha çaba göstermeyi bu kadar zor iş olarak ilan etmemelisiniz. Ayrıca şampuan vegan olup SLS (Sodyum Lauryl Sülfat ) harici paraben, ftalat (phthalate), silikon, yapay boyalar, EDTA, petrol içerikli maddeler ihtiva etmiyor. Ayrıca bu marka hayvanlar üzerinde test yapmayan (cruelty free) isimler arasında ve fiyat politikası da uçuk değil, son derece ulaşılır.




Bu şampuan saçı sertleştiyor. Saç serumları, kremleri, yağları da bu sorunu ortadan kaldırmak için vardır. Şampuanın içeriği zaten bir harika. Saçlarla biraz uğraştırsa da hem kirden yağdan arındırması güzel hem de sağladığı bakım. Eğer sertleştirme konusundan çok muzdarip iseniz serinin saç bakım kremini de beraberinde kullanmanız bu sorununuzu ortadan kaldıracaktır. Şampuanı düzenli kullandığımda saçlarıma verdiği "parlak" havayı da sevdim. Beni tek rahatsız eden kısmı, duşta fazla boğan o ağır parfümünün kokusu. (Özellikle yaz zamanı çekilir dert değil) Kışın bu kadar yoğun etkili değildi. Kokusu keşke ya daha az yoğunlukta ya da daha çekilir tazelikte harmanlansaymış. Çok kuru saçlara sahipseniz bu şampuanı ne yazık ki tavsiye etmiyorum. Çünkü saçlarınıza olduğundan daha da kuruma sorunu yaşatabilir. Bana kalırsa bu şampuan normal ve normalden yağlıya dönük saç tiplerine çok daha uygun. Deterjan bazlı şampuanlardansa, böylesi doğal içerikli şampuanları kullanmak saçlarınız için daha iyi bir alternatif. Benim için kokusu ve hantal ambalajı yüzünden  5 üzerinden 5 yıldızlık bir ürün değil ama 4 yıldızı alır. Türkiye'de şu an için Desert Essence ürünleri bazı online alışveriş adreslerinde mevcut. Örneğin; vegandukkan, mutlumikrop, ekoorganik, cityfarm, happyshop, ailemiçinsağlık... Bu sitelerden temin edebilirsiniz. Fiyatı da 35 TL civarı. Yurt dışı fiyatına nazaran bu rakam pahalı, Türkye'deki diğer doğal bakım markalarına oranla ise alınabilir ölçüde. Şampuanlar için ne kadar bütçe ayırdığınızı bilemediğim için pahalı veya ucuz demem anlamsız ama bu kadar kozmetik ürün fiyatını bilen birisi olarak çok da alınmayacak pahalılıkta olmadığını söyleyebilirim. Yine de satış yerlerini takip edip indirimli alma şansıyla elde etmek daha kârlı tabii. Bir ara Migros marketlerinin kozmetik raflarında da yer alıyordu ama en son Migros'a gittiğimde raflardan tamamen kaldırıldığını gördüm, bu durum geçici mi yoksa kalıcı mı onu ne yazık ki bilemiyorum. Şampuanı benim için iyi sınıfta, şahane sınıfta olan ise peelingi. Onu mutlaka deneyin derim



Yorum Gönder

0 Yorumlar