Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Parfüm Notaları Ne Anlama Geliyor?



tüy toplayıcı fırça seti

parfum_notalari_ne_anlama_geliyor_parfum_bloglari
Parfum Notalari Ne Anlama Geliyor


Parfümler, benim için önemli çünkü bazı parfümlerde anılarım adeta canlanıyor ve böylece mest oluyorum, bazıları ise çok hoş bir koku hissettirdiği için gün boyu o kokusunu üzerimde taşımak istiyorum. Parfüm dünyasında birbirinden eşsiz kokular mevcut. Yani seçeneğimiz çok fazla. Bazı parfümler daha maskülen yani erkeksi kokulara sahipken, bazıları daha feminen yani kadınsı tınılarda geziniyor. Bazen sucul, bazen çiçeksi, bazen baharatlı, bazen de meyvemsi kokular dikkati çeken oluyor. Sizin koku zevkiniz, parfümün teninizdeki yolculuğu esnasında değiştirdiği karakter ve sizde canlandırdığı hislere bağlı olarak parfüm seçimleri yapılabilir. Ancak bir de parfüm notalarına bakılarak da bir parfüm hakkında az buçuk fikre sahip olabilirsiniz. Peki bu parfüm notaları ne anlama geliyor?


Parfümde Üst Nota Ne Demek ?
Parfüm sitelerinde veya parfüm mağazalarında parfümler, bazı betimleme kalıplarının içerisine sığdırılır. Bir parfüm tanıtılırken, üst notalar - orta notalar ve alt notalar diye ayrımlandırılarak anlatılır.  Böylece parfüm hakkında önbilgi edinmeniz sağlanır. Parfümdeki üst nota, ilk açılışı yapan kokuların orkestrasıdır. Bana göre bir parfümle "ilk görüşte aşk" onun şişesiyle başlar, çünkü ben tasarıma önem veririm. Sadece benim önem vermediğim bir gerçek ki parfüm markaları da tasarımlarını daha ne kadar ilgi çekebilir çemberinde üretiyor. Hatta tasarımcılarla anlaşılıyor. Parfümdeki ilk aşk görünüşüyle olsa da parfüm yolculuğunuzun ilk karşılaşması üst notalarıyla oluyor. Eğer bir parfüm mağazasında rastgele kokular deniyorsanız, parfümleri sınavdan önceki heyecan ve coşkulu halleriyle değerlendiriyorsunuz demektir. Çünkü üst yani ilk notalar, müşteriyi daha çok cezbetsin diye genelde ferah ve yanıltıcı kokularla parfüm üreticileri tarafından yapılmakta. Çoğu kokunun ortak turunçgil esansına sahip olması da işte bu yüzdendir.

parfum_notalari_ne_anlama_geliyor_parfum_bloglari
Parfum Notalari Ne Anlama Geliyor

Parfümde Orta Nota Ne Demek ?
Orta Nota, yani kalp notası, benim bir parfümde en sevdiğim ve keyifli bulduğum kısımdır. Teninize ve parfümün kalıcılığına bağlı olarak uzun süre veya sadece geçerken uğradım tadında kalabilir. Uzun soluklu kalan kokular elbette daha makbüldür. Parfümünüzün etrafa yayılması ile "Pardon, parfümünüz neydi acaba?" diye gelen sorulara da bu orta nota neden olur çünkü parfümün yayılmasından sorumlu bakan olarak değerlendirilse yanlış olmaz. İşte bizim parfümlere asıl tutulma/bağlanma nedenimizi de bu dip notalar belirliyor. Bir pafümü "çok sevdim" diyorsanız, demek ki teninizle parfümün alt notası muhteşem uyum sergilemiş ama bir parfümü "hiç sevmedim" diyorsanız bu uyum yerini kargaşaya bırakmış demektir. Bazı yerlerde, orta yani kalp notasının önemsiz alt notanın daha önemli olduğu söylenilmekte. Hayır, kalp notası en önemli kısımdır. Zaten ismi "kalp" olan bir kısmın nasıl önemsiz olması mümkün ki? Kalp notası, parfümün esas dans ettiği yerdir.


Parfümde Alt Nota Ne Demek ?
Alt Nota, yani dip nota ise, parfümün baz kısmıdır. Yani teninizde durdukça parfümün son kısmını bu notalar oluşturuyor, benim deyişimle parfümün teninizdeki veda busesidir. Bu baz kısım bazen parfümün diğer notalarındaki kokuların güçlülüğünü/kalıcılığını devam ettirmek için aynı tınılara sahip olur, bazen de daha farklı ve özgün olur. Şu ana kadar ki parfüm maceralarımda gördüm ki parfümlerin alt notalarında kullanılan notalar ağırlıklı olarak ya Vanilya ya Misk ya da Sedir Ağacı oluyor. Her üç notanın ortak yanı ise yumuşak kokular olmaları. Böylece parfüm sizde iyi intiba bırakmış oluyor. Vanilya daha tatlımsı yumuşaklık verirken, Misk daha bağlayıcı, Sedir Ağacı ise bana göre daha sakinleştirici bir hava veriyor. Tabii bunlar benim tabirlerim, sizde daha farklı duygular uyandırıyor olabilir. Zaten farklı duyguları yaşatması bir parfümün en tılsımlı yanı.



 Parfüm Seçimleriniz için Önerilerim :

Bir pafümü sadece 5-10 saniye koklayarak almak, ezbere almak demektir. Bu da -bana göre- parfümü daha tanımadan ona haksızlık etmekle eş değerdir.


 Parfüm, şansı daha çok hak eder. Bu yüzden bir mağazada parfüm deniyorsanız, üzerinize parfümü sıktıktan sonra ona net 1 gün şans tanıyın. Ertesi gün o parfüm sizde iyi duygular oluşturuyorsa ve teninizle uyum yakalıyorsa onu edinmek için karar verin.


• Parfümü bir günlük test etmek imkanınız yoksa hiç değilse birkaç saati beraber geçirmeye çalışın. Eğer onu da yapamıyorsanız, eh o zaman sadece notalarından fikir edinerek almak en mantıklısı.


• Eğer bir parfümü, birkaç gün boyunca güzel olup olmadığına karar veremiyorsanız, farklı mevsimlerde deneyin. Mevsimlerin de kokuları algılamamızda rolü büyük. Bazen öyle parfümlerle karşılaşıyorum ki yazın burun kıvırdığım bir parfüm kışın beni mest edebiliyor. Bu yüzden parfümlere daha çok şans verilmesinden yanayım.


 Parfümlerde İmitasyon ve Açık Parfümler Kullanmalı mı? :

Orijinal olmayan parfümleri kendi sağlığınız için kullanmanızı asla önermiyorum. Parfümleri bilinen mağazalardan veya sitelerden alınması önemli. İmitasyon bir parfüm, belki o an sizi fiyatıyla mutlu edebilir ama sağlığınızı tehlikeye atmak yerine az-öz almayı deneyin. Örneğin 10 çeşit imitasyon parfüm alacağınıza, kendinize doğum günü hediyesi olarak alın. Yılda bir kez zevkinize göre seçeceğiniz parfümle kendinizi şımartabilirsiniz. Doldurma yani açık parfümlere karşı değilim çünkü ben de Ankara 'da öğrencilik hayatımda doldurma parfüm kullandım. İmitasyon parfümler yerine Sağlık Bakanlığı onaylı yerlerden kokular edinebilirsiniz. Doldurma parfümlerde benim bildiğim markalar; D&P, Kavaklı, Bargello, Ixora. Bu içlerinde en sevdiğim ise, Ankara 'da sık satışı olan Kavaklı idi. Çünkü içlerinde yağ oranı ve alkol oranı en az olup kullandığımda kokuları en çok ilgi görendi. Hoş, hala aynı kalitede mi bilemiyorum. Para kazanmaya başladıktan sonra açık parfüm kullanmadım. Orijinali ile aralarındaki fark bariz oluyor. Marka takıntılı değilim, hoşuma giden uygun fiyatlı bir parfümü de merak edip alabiliyorum veya oldukça uygun fiyatlı olanı da seçebiliyorum. Koku kalıcılığı kadar koku kalitesi de mühim. Bu zamana kadar blog sayfamda detaylıca ve oldukça keyif alarak bahsettiğim parfümlere toplu halde bakmak isterseniz, blogdaki Parfüm Yorumları etiketine göz atabilirsiniz.



Yorum Gönder

0 Yorumlar