Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Konu Bulma Yöntemi



tüy toplayıcı fırça seti

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konu-bulma-yontemi


Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları yazı dizimde bu sefer çoğu bloggerın bilmediği veya bilenin uyguladığını görmediğim (!?) bir tüyodan söz etmek istiyorum. Benim gözlemlediğim kadarıyla bu bilinçte olup da blogda konu yapan sadece 3-4 blog var. Aktif bir blog yazarıysanız, konu bulmada zaman zaman sıkıntı yaşayabilirsiniz. Her konusu "ürün incelemesi" olan güzellik blogları bilmeli ki okuyucuyu fazlasıyla sıkıyor. Siz derseniz ki blog sayfamda okuyucunun keyfi değil benim keyfim önemli, o zaman blogunuzun okunmamasından ve etkileşimli olmamasından kimseyi suçlayamazsınız. Ancak siz ne kadar zengin içerikli bir blog olursanız, o kadar fazla okunur, tıklanır ve boş izleyici değil organik takipçinizle büyürsünüz. Bu haftaki blog tüyom, konu yaparken etkili bir tüyo hakkında, detayları şu şekilde :


Blog konularında sürekli tekdüze olmak okuyucu fazlasıyla sıkar, bir süre sonra konularınız rağbet görülmez hale gelir. İlla her şeyi tık açısından düşünmeyin, sizi sadece keyfi için okuyan düzenli okuyucunuz bile bundan bunalabilir. Tabii ki sizin herkesi mutlu etme gibi bir amacınız olamaz ama eğer aktif bir şekilde blog yazıyorsanız, her gün veya gün aşırı blog konularını yayına alıyorsanız o halde blog sayfanızda biraz daha çeşitlilik sunmalısınız. Bunun için konu bulma sıkıntısına düşebilirsiniz. O zaman neler yapmalı?



Türkiye 'de Google arama motoru çok kullanılıyor. Çoğumuzun tarayıcısı zaten Google ile iştiraklı, yani aramak istediğiniz her konuyu modern tarayıcılar Google 'da sunuyor. Türkiye 'de Google çok ünlü olduğu için, SEO uzmanları her zaman Google odaklı bilgiler verir ve tüm internet siteleri de en çok Google aramalarında öne çıkmak için yarışır. Çünkü Google nefis bir kitle getirir. Bloglar için de aynı şey geçerlidir. Kaldı ki zaten blog yazdığımız bu platform bile Blogger alt tabanında yani o da bir Gooogle ürünü. (Tabii Wordpress veya Tumblr tabanlarını kullananlar da var) Demem o ki, Google bugün hayattaki tüm siteler için en geçerli ziyaret akışını getiren yegane site. O zaman biraz Google odaklı çalışmanın kimseye bir zararı gelmez, aksine çok da faydası olur.


Google arama motorunda en çok aranılan kelimeleri veya cümleleri bularak konular hazırlayabilirsiniz. Bunun en basit metodu, Google 'a direkt sormaktır. Nasıl mı?

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konu-bulma-yontemi


Örneğin ben yeni yayına aldığım bir konudan örnek vermek istiyorum. Parfüm notaları ile ilgili bir yazı yazmak istedim. Google 'da bunun en çok nasıl aratıldığını sorguladım. Çünkü böylece ilgiyi en çok gören kısmın ne olduğunu gördüm. Google 'a hemen : "Parfüm Not" yazdım daha cümlemi bitirmeden en çok yapılan aramaları bana otomatik gösteriyor. Mesela "Parfüm Notaları" kelime grubunun çok aratıldığını gördüm. Ondan sonra gelenler ise "Parfüm Nota" ve ardından "Parfüm Notası Ne Demek" kısmını gördüm. Ne olarak aratıldığını bu şekilde çözdüm. Dilerseniz bu şekilde konu başlıklarını direkt aratabilirsiniz. Demek ki Türk kullanıcılar Google 'da parfüm ve notaların birlikteliğini bu şekilde sorguluyor. Ben bunun yerine, biraz daha farklılaştırdım ve konu başlığımı "Parfüm Notaları Ne Anlama Geliyor?" diye şekillendirmede karar verdim.


Eğer popüler aramalarda konular yaparsanız, popüler aramaları yapan kitleden Google size de pay verir. Özellikle "makyaj" kelimesinde öne çıkmak istiyorsanız, bu yöntemin inanılmaz tuttuğunu bilmenizi isterim. Mesela birkaç örnek daha göstermem gerekirse :

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konu-bulma-yontemi


Bu sezonun makyaj trendlerinin konusunu hazırladım ve başlığımda ne kullanabileceğimi seçmek istiyorum. Makyaj Trendleri diye sorgulamak istedim ve daha Trendleri 'ndeki T harfini yazana kadar bana en çok aranılan gösteriliyor. Bu sonuçlar sırasıyla; Makyaj Trendi - Makyaj Teknikleri - Makyaj Tüyoları - Makyaj Temizleme


Hatta bu başlıklar, yazdığınız konu harici yeni bir konunuza da ev sahipliği yapabilir. Popüler konuları yazmanız blogunuza hem zenginlik katar hem de yeni okuyucular. Cilt Bakımı ile ilgili bir arama yapmak istedim. Bakın neler çıkıyor :

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konu-bulma-yontemi


Cilt Bakımında Kullanılan Bitkisel Yağlar - Cilt Bakımının Önemi - Cilt Bakımında Ütüleme - Cilt Bakımında Son Yenilikler.

Saç bakımı da aramalarda oldukça popülerdir. Bir de onu denediğimde karşıma çıkan sonuç ; Saç Bakımında En İyi Marka - Saç Bakımında Hangi Yağlar Kullanılır - Saç Bakımında Önemli Noktalar - Saç Bakımının Önemi.

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konu-bulma-yontemi


Bu konu başlıkları bile, yeni konular için birer ilham niteliğinde. Hatta yaklaşık 10 ay önce "Nasıl" kelimesinin sihrini anlatmıştım, Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları - Nasıl Kelimesinin Sihrini Fark Edin linkindeki blog konumda "Nasıl" kelimesinin çok önemli olduğunu ve tüm Youtuber / Bloggerların bu tüyoyu kullandığından, bilmeyenlerin de bir an önce keşfetmesinden söz etmiştim. İşte bu aramalarda "Nasıl" kelimesini de ekleyerek kendinize göre farklı konu başlıkları yaratabilirsiniz. Blog hareket ve yenilik ister, bunu unutmayın.


Bu en kolay metot idi. Bir de Google 'nın kendi bünyesinde bulunan Google AdWords 'dan yararlanabilirsiniz. Google AdWords içerisinde Keyword Planner bulunuyor ve inanılmaz işe yarıyor. Tabii bunun için AdWords üyesi olmalısınız.


Google 'da Trends sayfası var, yani Google Trends. Oradan da fayda görebilirsiniz ama ben orayı çok tercih etmiyorum. Yukarıda saydığım metotlar işimi zaten görüyor. Bunun harici, bilgisayara indirilen çeşitli kelime bulucu programlar var ama ben o kadarının fazla uğraşmak olduğunu düşünüyorum. Çok uğraşmak da sizi çok yorar. Çok yorulmadan ama özen de göstererek yazmanız, size daha verimli bir blog kazandırır.




Tabii bu konuların bir de şu noktası var, yüksek aramalarda sizin blog sayfanızın üstlere çıkması hemen olmaz. Çok "genel" bir aramada şansınızı fazla denemeyin. Onun yerine, hazırladığınız konuya daha niş aramalardaki öne çıkanları keşfedebilirsiniz. Bu bilinçle blog yazanlar var ama sayıca çok az. Siz de onlardan biri olabilir, hem blogunuzla ilgilenen okuyucunuza daha renkli konular hazırlar hem de blogunuzun okunma sayısını doğru orantılı olarak arttırabilirsiniz. 


Bu haftaki Blog Tüyoları yazı dizimin konusu buydu, geçtiğimiz konuda Blog Konularını Doğru Etiketleme Rehberi 'ni ele almıştım. Etiketleme konusundaki önemli noktaları da oradaki konumdan faydalanarak öğrenebilirsiniz. İlerleyen günlerde faklı konularıyla bu yazı dizim varlığını blogda sürdürmeye devam edecek, umarım sizler için faydalı oluyordur.☺




Yorum Gönder

0 Yorumlar