Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Ojeleri Buzdolabında Saklamak İşe Yarıyor mu? Güvenilir Bir Yöntem mi?



tüy toplayıcı fırça seti

ojeleri-buzdolabinda-saklamak-ise-yariyor-mu
ojeleri buzdolabinda saklamak ise yariyor mu


Ojeleri buzdolabında saklama fikri gerçekten işe yarar doğru bir saklama tüyosu mu? Yoksa gereksiz bir uğraş mı? Bugün blogda farklı bir konuyu daha ele almak istedim zira şu sıra ojelerle başım dertte. Sıcak bir şehirde yaşama koşullarına ben deniz çok kolay bir şekilde adapte oldum ama kozmetik ürünlerim bu durumdan hiç de memnun değil. Sıcak ve nem, biliyorsunuz ki kozmetikleri bozma konusunda çok başarılı bir ikili. Bu yüzden bir süredir ojeleri buzdolabında saklama yönteminin doğru olup olmadığını test etmek zorunda kaldım. Çünkü güzelim ojeler sırayla intihar etmeye başladı. Hadi ucuz olan Flormar, Pastel, Golden Rose ojeleri neyse de pahalı markalarda bozulma görünce haliyle bu durumun sona ermesini istiyorum. İşte ojeleri buzdolabında saklayan bir kızın dramı :





Renk renk ojeleri seviyorum ve günlük hayatımda da bol bol kullanıyorum. Ojesiz geçirdiğim hafta neredeyse yoktur. Artık güzel oje renklerine ulaşmak eskisi gibi zor da değil. Bugün ucuz markalarda da birbirinden renkli birbirinden albenili ojelerini raflarına dizip, bizi de kendilerine mıknatıs gibi çekiyor. Kırmızı tonundan kaç farklı ojesi olabilir ki insanın? Ama oje meraklıları bilir ki, kırmızın bir sürü farklı tonu vardır ve hepsi tırnakta farklı durur. Ojeleri bu kadar seviyorken onları bozulmadan muhafaza etmek çok kolay değil. Sahip olduğum ojelerimin bozulmaması adına da farklı yöntemler denemekteyim.


ojeleri-buzdolabinda-saklamak-ise-yariyor-mu
ojeleri buzdolabinda saklamak ise yariyor mu

Şunu netçe biliyorum ki, ojeler yan koyulmaya hiç gelmiyor. Oje şişelerinin içerisinde homojen renk dağılımını yapabilmesi için ojelerin dik durması mühim. Ama bu ojelerimin bozulmasını önlemiyor. Kadın dergilerinde ve birçok güzellik sitesinde uzun zamandır yer edinen "ojeleri buzdolabında saklama" fikri aklıma düşüp bunu test etmek istedim. Çünkü bu yöntem gerçekten işe yarıyorsa bozulan ojelerime bir son vermemi sağlayacaktı. Buzdolabında ojeleri saklama fikri genelde buzdolabının yumurtalık kısmında yapılmakta. Orası stant gibi durduğu için daha iyi bir seçim gibi gözüküyor. Bense orada bulunduğu konumuyla rahat eden yumurtaları yerlerinden etmek istemedim. Bu yüzden yüksekliği çok olmayan, yer kaplama bakımından dolap içinde zorluk yaşatmayan mini bir kutu içerisine ojeleri tek tek dizdim ve buzdolabına yerleştirdim. Bir iki hafta sonrasında da buzdolabında kalan ojelerle, kalmayan ojeleri kıyaslayarak farklarını gözlemledim. Gördüğüm ilk fark, serin yerdeki ojelerin pigmentlerinin topaklanması kesilmiş. Yani topaklanma olayı sıfırlandı. Dip kısma çökme sorunu da yok oldu. Bir de ojeyi sürerken bazen tırnakta hava kabarcıkları bırakanlar oluyor. Buzdolabında sakladığım ojelerin bu sorunun da üstesinden geldiğini gözlemledim. Bu 3 fark bile ojelerin buzdolabında daha iyi saklandığına (benim açımdan) güzel bir kanıt olmuş oldu. Evet, ojeleri buzdolabında saklama fikri gerçekten işe yarıyor.




Sonuçta ojelerde farklı kimyasallar bulunuyor. Eğer oje, bir şekilde buzdolabında kaza sonucu sızdırma yaparsa istenmeyen durumlar yaşanabilir. Neticede ıslak haliyle oje yanıcı bir maddedir, buzdolabı ise motorla çalışan bir elektronik. Bu yöntem işe yarar olsa da bir parça endişeyi de beraberinde getirdiği için eğer nem ve güneşe direkt maruz kalmayan kuru, serin bir odanız var ise orada muhafaza etmek en iyisi. Bir de geçtiğimiz günlerde bununla ilgili bir yazı okumuştum. Yazıda bahsedilen uzman, ojelerin buzdolabında saklandığının güzel etki verse de tırnakla oje buluşup tekrar oda sıcaklığına gelindiğinde ağdalık oranın yine aynıya geleceğini söylüyordu. Yani sadece anlık etki görüp etkilenildiğini söylemeye çalışıyor.




Niyetim IKEA Helmer almak ve ojelerimi yerleştirmek ☺ Tabii ki tüm gözleri ojelerle dolduracak kadar ojem yok ama 2 gözünü rahat dolduracağımdan eminim. Böylece hem güneş ışığından korunan karanlık ortam, hem nispeten daha serin bir alan ve hem de dik duran ojeler muhafaza anlamında yaşadığım sorunları büyük ölçüde azaltacaktır. O vakte kadar Kalyon Oje İnceltici kullanarak devam edeceğim gibi görünüyor.




Yorum Gönder

0 Yorumlar