Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blogdan Para Nasıl Kazanılır ? Mümkün mü Bu ?



tüy toplayıcı fırça seti



Blogdan para kazanma fikri, blog yazmaya başladığım ilk dönem aklımdan dahi geçmiyordu, geçse de o kadar başarılı olamayacağımı düşünüyordum. Yanılmışım, blogdan bal gibi de para kazanılıyor. Ama bunun belirli püf noktaları var. Çoğu blog yazarı "Para beni ilgilendirmiyor, önemli olan keyif" diyor, biliyorum. 


Bu yüzden bu sırrımız aramızda kalacak, söz.


Profesyonel anlamda blog yazmaya başlayanlar, önce belirli bir yatırım da yapıyor. Orta düzey bir reklam bütçesi ve markalarla kuvvetli bağlantıları ardına alıp öyle blog yazma veya Youtube kanallarını açma işlemlerine başlıyor. Konumuz onların dışında. Demek istediğim, benim gibi veya bu yazıyı merakla okuyan sizin gibi, daha amatör ruhla blog yazanlar da var ve bu sayı çoğunluğu oluşturuyor. Blogu prensipli bir dijital iş olarak görmeyip, sadece vakit ayrılan bir hobi olarak devam edenler de bu işten iyi paralar kazanabilir. Elbette ki benim için de blog yazmak öncelikli olan keyif. Çünkü sıkılgan biriyim, düzenli değilim ve gerçekten miskinim. Erkek arkadaşım blog yazmaya başladığım ilk dönem bana aynen şu şekilde bıdı bıdı etmişti : "Hevesini alıp bir süre sonra bırakacağından eminim." Ama sonuç hiç de öyle olmadı. 2011 'de başladım ve yıl 2015 ☺


Blog yazmayı sevdikçe keyfim daha da çok arttı. Düşünsenize, bu sizin bir hobiniz ve hem sizi geliştiriyor hem de farklı bir meziyeti karakterinize ekliyor. Bir nevi hayatınıza sevimli bir renk katıyor. Eklenen sadece bunlar değil, para da işin içine (zamanla) giriyor. Ticari amaç gütmeyen bir güzellik blogu, şu an için benim gördüğüm kadarıyla hiç kalmadı. Ticari amacı lütfen kötü algılamayın, en ufak bir marka işbirliği bile buna dahildir ve bu yönelim kötü niyet içermez.


 - Ben ticari kısımla ilgilenmiyorum. Bu yüzden de Adsense 'ye baş vuruyor, Bumerang ile çalışıyor ve üzerine de markaların tekliflerine sıcak bakıyorum. Ama lütfen ticari olarak addedilmesin bu.
diyenlere gelsin bu caps :

Blogdan para kazanmak mümkün mü ? Elbette mümkün, içeriklerinizin değer bulunması aynı zamanda kendi dünyanızın ufak bir zafer lezzetini de size sağlar. Blogdan para kazanma çalışmalarını belirli bir plan program içerisinde yaparsanız daha iyi bir randıman sağlarsınız. Bu konudaki bildiklerimi sizler için derledim. 


Gücünüzün Farkına Varın. 
Markalar İçin "Baldan Tatlı Nimetsiniz" : 

Sizce bu düşüncemin tersi doğru olsaydı, markalar tanıtım gönderilerini ve teklif ettiği işbirliklerini bu kadar yoğun yaparlar mıydı? Onlar, bloggerların sağladığı yoğun etkileşimden memnun kalmasalardı bunu "maksat sevap işleyelim" diye göndermeye devam ederler miydi ? Markalar bu işten, blog yazarları sayesinde Nutella lezzetinde memnunlar. Sponsor ve banner ücretlerini bile dahil etmeden, markaların gönderim nezdinde konuşuyorum. Değerinizi bilin ve markalara tavrınızda bunu hissettirin.



Tanıtım Amaçlı "Link Yönlendirmeli ve Referanslı" 
Yazılan Makaleler: 

Özellikle e-ticaret siteleri için daha çok geçerli olan bu çalışma, blogunuzun Google Pagerank değeri fena değilse gayet verimli bir çalışma sunar. Çünkü referans olmak mühim. Çünkü bu sayede Google'a diyorsunuz ki "Bu site benim tarafımdan öneriliyor, onu aramalarda üste monte et Google'cım" Bu siteler için en doğal SEO çalışmasıdır ve genelde yüksek sitelerle bu çalışmaya girilir. Kişisel bloglar için, o siteler yanında daha mütevazi rakamlar söz konusu olsa da, çok iyi de kazanabilirsiniz. Örneğin yazı başına 50-500 TL arası.



İndirim Kodları Veren Sitelerle 
Yapılan İşbirlikleri : 


Blog sayfasınız güçlendikçe/okundukça bu tarz sitelerden teklifler alabilirsiniz. Siz okuyucuya böyle sitelerin varlıklarını tanıtırken onlar da size hazırladığınız yazı için para teklif edecekler. Tek bir yazı da 7 Lira da teklif alabilirsiniz, 300 Lira ve üzeri de. Bazen de dolar üzerinden teklifler gelebilir. Bu durumda Paypal hesabınızın aktif olarak bulunması gerekir. Teklifler, su sizin blog ziyaretçi sayınıza ve karşıdaki firmanın güvenirliliği ile beraber işler.



makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-blogdan-para-nasil-kazanilir

Sponsor ve Banner Ücretlerinizi Belirleyin

Eğer böyle bir teklif alma olasılığınız var ise hazırlıksız yakalanmayın. Standart banner ölçüleri işinizi görecektir. Blogunuza biçtiğiniz değeri fiyat cinsinden belirleyip bir yere not alın.


Banner Boyut (enxboy)
 468 x 60
   728 x 90  
  336 x 280
  300 x 250
250 x 250
160 x 600
120 x 600
120 x 240
240 x 400
234 x 60
180 x 150



Markalarla Neler Yapacağınızı Planlayın. Örneğin ;


- Sponsorlu blog yazıları yazmak.
- Ürün incelemeleri yapmak
- Çekilişler düzenlemek
- Yarışmalar hazırlamak
- Sosyal Medya odaklı çalışmak
- Yaratıcı projeler planlamak
- Onların sitelerinde/bloglarında yazarlık yapmak
- Affiliate Marketing çalışması yürütmek
- Organizsayon sponsorluğunu talep etmek
- Etkinlik (Event) davetlerine icap etmek


Bu listedeki en ama en sevimsiz Affiliate Marketing olanıdır. Sizin blogunuzdan giden tıklar değil, tıklanıp üye olan veya alışveriş yapanlar üzerinden yüzdelik para kazanma üzerine kurulu aldatmaca. Ben bulaşmadım, bulaşıp da net bir gelir elde edeni de görmedim. Önerim bunu direkt olarak es geçin. Hakkınız yenir, blogunuzun değeri düşer.



"Sponsorlarım" Sayfası Oluşturmak

Çalışmalarınızı blogda "Sponsorlarım" gibi bir sayfa oluşturarak hazırlayabilirsiniz. Bu sayfanızda aylık olarak ziyaretçi sayınızı, sosyal medya hesaplarınızın takipçi rakamlarını paylaşabilir ve bir üst maddede sıraladığım çalışma şekillerini kısaca ekleyebilirsiniz. Böylece markalar/firmalar, sunulu seçenekleriniz arasında sizlerle nasıl bir iş birliğini yapılması konusunda oyalanmayacaktır. Ayrıca, bugüne kadar ortak çalışma yaptığınız tüm markaların isim ve logolarını bu sayfaya ekleyebilir, tercih edilen bir blog olduğunuzu vurgulayabilirsiniz. Kişisel olarak böyle bir sayfayı blog sayfamda hazırlamadım, hazırlamayı da düşünmüyorum. Zira bana böylesi bir olay, fazla soğuk ve mekanik gelmekte. Bu tamamen sizin tercihinize kalmış.



Blogunuzun İçeriğini Güçlendirin

Bu hem yazma anlamında hem de görsellik anlamında geçerlidir. Blogunuz okunulası olduğu sürece vardır. İçeriğinizi çeşitlendirin, çeşitlendireyim derken copy+paste yapmayın, yani gidip de Hürriyet gazetesinin Kelebek ekinde yer alan makyaj konularını blogunuza almayın. Böyle yapmanız bloga zarar dahi verir. Google "en ilk indekselenen" yazıyı sever. Ayrıca, blogunuzda SEO uygulamalarını hafiften yapın. Ben size zaten Blog Tüyoları yazı dizimde zaman zaman SEO, zaman zaman içerik güçlendirmesi örneklerini paylaşıyorum.



Google Adsense'ye Baş Vurun

Türkiye'de en güvenilir gelir getiren, güzide para kazanç merkezindeki bu siteyi hafife almayın. Tamam, ortalama popülerlikteki bir güzellik bloguna gani gani para kazandırmaz ama adaletli Google, size sadece reklamlarınıza tıklanmasıyla değil, aynı zamanda içerik kaliteniz ve blog organikliğiniz ile de değerlendirip para kazanmanıza büyük yardımcı olur. Zamanla da (blogunuz büyüdükçe) para kazandırma durumu iyi anlamda değişir. İşte bu devrede "satın alınmış üyeler" sizi omuzlarınızdan tutup yükseltemez, Google prensibi net bir mekanizmaya sahiptir, neysen o.



Bum Bum Bumerang!

Bumerang, ilk zamandan beri benim sevdiğim harika bir oluşum. Bana göre Türkiye'de en güvenilir ve en blogger dostu platform. Küçükten büyüğe blog ayırmaksızın, her blog ile çalışan, çalışmanızı hak ettiği değerinden size sunan ve link dağılımını en profesyonel yapan sisteme sahip. Bir de buna ilaveten arkasında Hürriyet gazetesinin güvenirliliği var. Bumerang; sizin çapınız, etkiniz, yazma kabiliyetiniz kadar size geri döner. Kesinlikle es geçmeyin.



Daha Hızlı Para Kazanmak İçin ?

İyi bir blog yöneticisi belirli bir süreden sonra blogdan para kazanmaya başlar, bu süreci hızlandırmak niyetindeyseniz o halde internete reklam verin. Kulağa biraz tuhaf geliyor olabilir ama moda blogları buna zaman zaman başvuruyor. Google Adsense 'ye baş vurun, reklamınızı verin. Etkisini ölçüp değerlendirmek size kalmış ama bu şekilde başarılı olanları da gördükçe fena bir fikir olmadığını görüyorum. Youtube kanalı açmak da popülerliğinize çok iyi bir hız katar, böylece hem blogdan hem Youtube'dan para kazanabilirsiniz. Akıllı ve aynı zamanda etkileme gücü yüksek bir Youtuber, başlangıç aşamasındaki bir blogdan çok daha fazlasını Youtube üzerinden kazanır.


~ Dengeleyin ~

Tüm bunlar blogdan para kazanmanıza bir rehberdir ama en önemlisi okuyucunuzu gerçekten önemseyin. Reklamlarınızla kandırılmış hisseden bir okuyucu yerine kendinizi koyun. Marka çalışmaları size para/ürün kazandırırken, blogunuzun gücünü de daha cesaretlendirir ama markalar ile sağlanan iş birliklerinizde hedefiniz "ürün" ya da "para" değil, "güven" olmalı. Eğer bu anlamda denge sağlayamazsanız, ya zamanla defterden silinirsiniz ya da kendinizi kandırmayı para vererek yine kendiniz yaparsınız (bknz : instagram izleyici/beğeni satın alımlarının artık normalleşmesi)

●   ●   ●

Google Adsense gibi gelirler için manipülasyondan uzak durun. Marka tanıtımlarında okuyucunuza şeffaf ve samimi olun. Tanıtım ürünlerinin birer tanıtım olduğunu yazılarınızda belirtin. Sponsor yazılarını ardarda yazmayın. Kuş kakasından maske deneyimini kabul etmeyin. Seçici olun. Markalardan gelen sevmediğiniz ürünlere olumsuz yorumlar konusunda cesaretinizi gösterin. Bu minvalde kişisel olarak görüşüm; blogu para kazanmak için açmadım, para kazanma hakkı sunuluyorsa bunu yapmanın da bir sakıncasını görmüyorum, 

●  ●   ●

Ah unutmadan, yakışıklı John Snow 'la arayı da tatlıya bağlayalım ^^
"Keep Calm and Know Nothing"


Yorum Gönder

0 Yorumlar