Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Blog ve Instagram'da Hangi Programları Kullanıyorum?



tüy toplayıcı fırça seti

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-hangi-programlari-kullaniyorum
makyaj blogu yazmanın ipuçları - blog instagram hangi programları kullaniyorum
Blog sayfamda hem konularda hem de tasarımda kullanılan görselleri hangi programla yapıldığını bu konuda paylaşmak istiyorum çünkü her seferinde aynı cevapları vermek yerine bir konuda derlemenin daha fayda sağlayacağını düşündüm. Blog görsellerine oldukça önem veriyorum, fotoğraflar veya resimler sandığınızdan çok daha büyük öneme sahiptir. Görseller, dili bile ortadan kaldırır. Bazen tek bir fotoğraf demek istediklerinden daha fazlasını anlatabilir. Dikkat edin, yazdıklarını anlamadığınız bir makyaj blogunu bile takip ediyorsunuzdur veya saçlarındaki etkiyi yakından takip edip sırf saç bakım tüyolarını almak için bile bir güzellik blogunu izlemeye almışsınızdır. Ya kadın dergilerindeki fotoğrafların o cazibeli büyüsü olmasa yine okur muydunuz? Okumayı ilk öğrendiğimiz zamanlarda bile “resimli masallar” okumayı severdik. 



Görseller, kelimelerle anlatmak istediğimizi daha net belirler. Eğer blog sayfanızın daha çok okunmasını istiyorsanız, görsel gücünüzü biraz daha arttırmanızı öneririm. Görsellerinizi daha güçlü yapmanız bir güzellik blogunun olmazsa olmazıdır, kelimelerle ifade etmeye yetemeyecek kadar davetkardır. Bu yazıda da blog sayfanızda kullanabileceğiniz ve bununla birlikte Instagram sayfanız için tablet/mobil üzerinden de kullanılan fotoğraf düzenleme programlar üzerine değinmek istiyorum.


Blog yazmayı sevdiğim için blogumun daha güzel durmasını istemem de son derece normal. Siz de bir blog yazarıysanız bu hissimi daha net anlayabilirsiniz. Özellikle de güzellik bloglarının görsellik gücü, diğer mecralarda konu yazanlardan daha da fazla. Blogda her şeyi ben yapamıyorum, fotoğraf çekimlerimi bazen kız kardeşim benim yerime yapıyor, yükümü bu konuda muazzam hafifletiyor zira ben fotoğraf çekmesini hiç mi hiç sevmiyorum ☺


Fotoğrafları düzenleme (edit) kısmında ise zaman zaman ben yapıyorum zaman zaman da benim sevgili erkek arkadaşım üstleniyor. Ben genelde blog yazmaya başladığım andan beri PhotoScape kullandığım için onunla düzenliyorum ki bir blog yazarı için baya baya iyi bir program. Basit bir kullanım sunmasına rağmen oldukça farklı görsellere imza atabilirsiniz. Erkek arkadaşım ise daha profesyonel düzenlemeler kullanıyor. Her daim benim istediğim gibi olmuyor veya hazırlanması gereken konuyu yazdığım halde editlenmiş fotoğraflar hazır olmadığı için bazen konularımı yayına alamıyorum, taslaklarda can çekişiyor resmen. Yine de yardım edilmenin dayanılmaz hafifliğini yaşamak güzel. Erkek arkadaşımın kullandığı programlar ise aslında biraz karışık. Çünkü o, bana hazırladığı görsellerden daha da prolarını işi için kullandığı için bazen öylesi programların da sihri değiyor. Ama genel olarak şu şekilde sıralayabillirim :


makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-hangi-programlari-kullaniyorum
makyaj blogu yazmanın ipuçları - blog instagram hangi programları kullaniyorum

PhotoScape : Blogunuz için son derece yeterli olan PhotoScape zaten çoğu bloggerın kullandığı bir resim düzenleyici. Üstelik ücretsiz. Fotoğraf düzenleme konusunda bilgisi hiç olmayan bir insana bile hitap edebilir kolaylıkta olması kullanımının pratikliğini arttırıyor. Boyut olarak da yüksek boyutlu bir düzenleyici olmadığı için bu programla rahatlıkla çalışabilirsiniz. Hatta blogunda PhotoScape kullanan pek çok blogger, bu programın daha neler yapabileceğini keşfetmemiş olduğunu gözlemliyorum. Biraz keşif ve uğraşı hak eden PhotoScape, blogunuza uzun soluklu yardımcı olacağına eminim.


Picasa : Bu program Google ‘a ait ve ücretsiz olarak indiriliyor. Benim kullandığım PhotoScape ‘den çok daha güzel işler çıkartma yetisinde. Kullanımı rahat bir resim editleme programı olduğu için de çoğu bloggerın gözdesi. Kolajlar hazırlayabilirsiniz, fotoğraflarınızın ışık, doygunluk gibi değerlerini daha iyi hale getirebilirsiniz, farklı efektler ile görsellerinizi zenginleştirebilirsiniz.


Gimp :  Yine ücretsiz olarak kullanabileceğiniz, bilgisayarda çok yer tutmayan ve basit bir arayüze sahip bir resim düzeleme programıdır. Eğer uzman bir grafik tasarımcı değilseniz ve sadece blogunuzdaki görselleri  biraz daha hareketlendirmek istiyorsanız, Gimp sizin için uygun olabilir. Tasarımcılara çok yönlü editleme programlardan sonra zayıf gelebilir ama bloggerlara oldukça yeterli bir kullanım alanı sunuyor. En güzel özelliği ise kolay kullanılabilir olması.


PhotoShop :  En bilinen resim düzenleme programı  olan Photoshop, bir hayli yüksek ücretli olması ile çoğu editleme programından daha üst sırada yer alıyor. Hatta Photoshop ‘u iyi bilmek sertifika bile gerektiriyor. Mesleği grafiker olan tüm insanlar PS’yi pro olarak kullanıyor ve zaten kullanması da gerekiyor. Adobe Photoshop yüksek ücretli, kullanımı daha zor ve yer kaplama bakımından ağır bir program, eğer kullanma düşünceniz var ise önce küçük boyutlu ve işlevleri daha az olan CS 2 ile ilerleyebilirsiniz.


PicMonkey : Online olarak fotoğraflarınızı şipşak editlemeniz konusunda PicMonkey ‘i deneyebilirsiniz. Instagram tarzı efektleri hali hazırda var ve fotoğraf editme kısmını zahmetsizce yapıyor. Mesela  ani olarak yayına almanız gereken blog konularında kullanabilirsiniz. Güzellik bloglarının eminim ki işine çok yaracağı kısımları da barındırmakta. Touch Up kısmı üzerinden dişleri beyazlatma, cilde bronzluk verme, lekeleri temizleme, kızarıklıkarı yok etme gibi makyaj ürünlerinin yaptığı işlemlerle bile yarışıyor. Zaten bunların hepsini Instagram’a konulan fotoğraflarda çoğu blogger çeşitli efektlerle ve blurlamalarla yapmakta, varın burdan yapın, aynı şey. Daha doğal bile durur.


PaintShopPro : Corel ‘in fotoğraf editleme programı olan Paint Shop Pro, Photoshop ile sürekli kıyaslanmakta. Farklarının neler olduğunu kademe kademe bilemiyorum ama kolay bir arayüze sahip olması bloggerlar için bir avantaj olabileceği görüşündeyim. Az yer kaplayan, kolay uygulama sunan bir düzenleme programı arayanlara ideal.


Pixlr ; Sanıyorum ki bilgisayarlar için de olan bir versiyonu var, mobil üzerinden olanı daha pratik, yani IOS ‘ta bulunan app halindeki formu. Hem IOS hem Android üzerinden kullanılabiliyor.  Kırmızı göz giderme, diş beyazlatma, fotoğrafı yeniden boyutlandırma gibi düzenlemeleri ve fotoğraflara hava katan farklı filtleri ile rahat bir kullanımı var. Fotoğraf editleme yönü güçlü, birkaç tıkla iyi bir editleme sergileyebilirsiniz. Aynı zamanda program üzerinden doğrudan Instagram, Facebook, Twitter gibi sosyal medya hesaplarınızdan veya mail yoluyla dilediğiniz şekilde fotoğraflarınızı paylaşabilirsiniz.


Line Camera : Yeterince ilgiyi bulamadığını ama son derece güzel bir program olarak gördüğüm Japon icadı Line Camera, fotoğraflarınızı telefonunuzdan hızlıca editlemenizde büyük yardımcınız olabilir, yeter ki şans verin. Üstelik grafiksel damga (stamp ‘i nasıl Türkçe’leştireceğimi bilemedim) seçenekleri ile de daha eğlenceli fotoğraflara sahip olabilirsiniz.


AfterLight : Özellikle yabancı instgramerlarda sıklıkla kullandığını gördüğüm AfterLight düşük ücretli ama kaliteli bir fotoğraf düzenleyici. Android için de var mı bilemiyorum ama Itunes üzerinden indirebilirsiniz. İsminden de belli olduğu üzere ışık ve doygunluk üzerine kurulu mini bir düzenleyici. Barındırdığı filtreleri kullanarak fotoğraflarınızı olduğundan daha havalı yapabilirsiniz.


VscoCam : Cool filtlerin efendisi Vscocam! Bazı Instagram sayfaları var ki sadece ve sadece Vscocam filtersi kullanıyor, başka hiçbir filtreye izin vermiyor ki öylelerine bayılıyorum. Bence soğuk efektler fotoğrafa harika bir gizem katıyor. Vscocam popüler bir edit programı ki popüler olması çok daha başarılı olduğunun bir ispatı. Her zaman olmasa da mobil paylaşımlarında arada Vscocam kullanmadan duramıyorum. Eğer keşfetmediyseniz, ona da muhakkak bakının.


Bu programları deneyerek, kendinizi en rahat hissettiğiniz hangi program/programlar ise onların üzerinde çalışmalar yapabilirsiniz. Ben instgram paylaşımına yönelik herhangi bir aplikasyon kullanmıyorum, bazen VscoCam ‘in güzelliğine dayanamayıp oradaki filtreleri kullanıyorum ama tüm fotoğraflarımı ağırlıklı olarak bu konuda paylaştığım bilgisayara indirilebilen düzenleyiciler ile olmakta.



Yazı dizimin bir önceki konusu Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Konu Bulma Yöntemi idi. Sürekli ürün inceleme yazılarıyla dolu olan blogların biraz daha renkli bir hale gelmesinin zengin konularla mümkün olduğundan ve bu konuların nasıl bulunabileceğinden bahsetmiştim. İlginizi çekiyorsa, o konuda paylaştığıma da göz atabilirsiniz. 
Umarım faydalandığınız bir konu olmuştur. Unutmayın, görseller bir güzellik blogunun mihenk taşıdır.


Bloglarda pek aşina bir tabir olan “Bloguma beklerim” demek yerine,  fotoğraflarınızı konuşturun, onlar bize zaten en etkili daveti otomatik olarak atar. Cezbedici görselleri olan bir blogun okunması için uğraşmazsınız, o kendi yolunu bulur ☺ 
İlerleyen günlerde farklı konularıyla hazırladığım bu seri blogumda varlığını sürdürmeye devam edecek.



Yorum Gönder

0 Yorumlar