Widget Recent Post No.

Saç Düzleştirici Tarak

Makyaj Blogu Yazmanın İpuçları : Konuları Doğru Etiketleme Rehberi



tüy toplayıcı fırça seti

makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-dogru-etiketleme-rehberi
makyaj blogu yazmanin ipuclari konulari dogru etiketleme rehberi


Blog konularını fotoğraflayıp içeriğini özenli hazırlarken konuların da bol bol okunmasını ve tıklanmasını isteriz, öyle değil mi? Elbette ki bu istek, blog yazarının en doğal hakkı. Doğru etiketler işte tam bu sırada devreye giriyor çünkü blog konularımızın değer görmesinde oldukça yardımcı bir destek. Peki nasıl doğru etiketler ekleyebiliriz? Eklediklerimizi nasıl güçlendirebiliriz? Bu seferki blog tüyoları köşemde, bu önemli ve Google 'da öne çıkmanızı sağlayacak etiketleme rehberine değinmek istedim. 



Blog sayfalarımızın internetteki yerini güçlendirmek aslında hem önemli hem önemsiz bir mevzu. Bu ne açıdan baktığınıza bağlı. Çünkü blog yazmak büyük bir keyif aracı olduğu için, özellikle yazarak kendinizi ifade etmeyi çok seviyorsanız aldığınız keyif maddi açıdan ölçülemez. Bu yüzden de blogda yaptığınız her konu, tüm kurallara uyacak, her şeyi eksiksiz olacak diye bir kaide yok. Diğer taraftan da blog sayfanız bilinmedikçe ve okunmadıkça blog yazmaktan kolaylıkla sıkılabilirsiniz. Çünkü "bu kadar uğraşıyorum, uğraşımın değerini hala göremiyorum" diye serzenişlerde bulunmanız kaçınılmaz. Bu devrede blog sayfanızda biraz tüyolarla ilerlemek, blogunuzun hızına çok iyi bir ivme katacaktır. Doğru etiketleme yöntemleri de bunlardan birisi.


makyaj-blogu-yazmanin-ipuclari-konulari-dogru-etiketleme-rehberi
makyaj blogu yazmanin ipuclari konulari dogru etiketleme rehberi


Konularınızın içeriğini hazırladıktan sonra, panelin sağ üst tarafında yer alan Yayın Ayarları kısmında "Etiketler" bölümünden konu ayrıntılarının anahtar kelimelerini sıralıyoruz. Eğer bir güzellik ve makyaj blogunuz var ise, bilin ki hedef kelimeleriniz şu şekilde :

Makyaj Blogu - Makyaj Blogları - Güzellik Blogu - Güzellik Blogları - Bakım Blogları - Oje Blogları

Bu tarz kalıpları blogunuza göre şekillendirebilirsiniz. Blogunuzu niteleyen bu tarz kelime gruplarını hem tek haliyle hem çoğul haliyle ele almalısınız. Çünkü Google 'da çoğul ekleri olan "-lar, -ler " ile aratan büyük bir çoğunluk var.


Bu hedef kelimeler her daim aklınızda olsun. Onun haricinde, konularınızı anlattığınız içeriğe göre etiketlendirin. Örneğin ben atıyorum, Flormar Makyaj Bazı hakkında bir konu hazırlıyorum. Etiketlerken şu şekilde yapın derim : 


Flormar Makyaj Bazı
Makyaj Blogları
Makyaj Blogu
Makyaj Blog
Flormar Makyaj Bazı Yorumları 
Flormar Makyaj Bazı Kullananlar
Makyaj Bazı
Flormar

Bu etiketler, örnek verdiğim konuya muazzam bir anahtar-kilit uyumunda. Böylece Google 'da Flormar Makyaj Bazı 'nı arayanlar, sizi ilk 5 'te rahatlıkla görecek. Bununla beraber, "Makyaj Blogları" veya "Makyaj Blogu" şeklinde arama yapan çoğu okuyucu da size yönlenecek. Fakat burada es geçmemeniz gereken bir husus var. Makyaj Blogları gibi genel bir arama kelimesinde önlerde yer almak hemen olmaz. Siz konular üstüne konular yaptıkça, blogda aktif yazdıkça, Google sizi fark edecek ve fark ettiği anda sıralamanızı yükseltecek. Sıralamanız yükseldikçe de tıklanma sayınız doğru orantılı bir şekilde artacak.

Burada mutlaka ama mutlaka altını çizmek istediğim önemli bir kriter var. O da şu ki;

Google 'ı Kandırmayın!


Yani eğer konunuzda makyajla ilgili hiçbir şey geçmiyorsa, siz o konuda ne makyaj tüyosu ne bilgisi paylaşıyorsanız, sırf blogunuzun daha üst sıralamaya geçmesi için etiket çalışmasına girmeyin. Aksi takdirde bu yarar değil, blogunuza zarar verir. Bunu örneklendirmem gerekirse, örneğin siz "Son Zamanda Yaşadıklarım" diye okuyucunuzla bir hikaye paylaşmak istediniz. O hikayenizin etiketlerini "makyaj blogu, makyaj blogları, bakim blogları, güzellik blogları" diye yaparsanız, bu konunuz size uzun vadede Google açısından arıza çıkarır ve farkına bile varmazsınız. Çünkü Google gereksiz gösterme çabalarını sevmeyen tarafa sahip ve bunu da kontrol robotlarıyla ölçebiliyor. Bu yüzden Google 'ı kandırmayın.


Ve bu arada, bana artık şöyle mailler geliyor. 

"Blogunuzda 100 izleyici kazandırıp 100 yorum atmamızı istiyorsanız, 10 TL karşılığında xxx mail adresiyle iletişime geçin"


Blogdaki izleyicilerin sayısı, hiçbir zaman doğru bir referans değildir. İzleyicisi daha az olan bir blog, etkileme gücü daha yüksek de olabilir. Böyle rakamlara kanmak yerine yazdığınız blogdan keyif almak kendinizi daha iyi hissettirir. Çünkü siz keyif aldıkça, blogdaki içeriğinizin kalitesi yükselir ve böylece blogunuzun okuyucusu "organik" artar. Kemik izleyiciye sahip olmak her zaman için daha önemlidir. Yarışla değil, keyifle yazın derim




Bir önceki konusu simli pembeli şirin görsellerle donatılı "Kız İşi Sosyal Medya İkonları" olan Blog Tüyoları köşemin bir sonraki yazısı ise gözlemlediğim kadarıyla çoğu bloggerın es geçtiği veya bilmediği bir husus hakkında olacak. Blog yazmayı seviyorsanız, gelecek yazımı takip etmenizde fayda var.


Yorum Gönder

0 Yorumlar